Viime sunnuntaina kävimme tutustumassa Ylöjärven viljakkalassa sijaitsevaan Heppakerhoon. Heppakerho Issikat aloittivat jälleen kautensa kesän jälkeen ja kokoontuvat joka toinen sunnuntai, parin tunnin ajan. Tällä ensimmäisellä kerralla oli avoimet ovet ja maksuton osallistuminen.
Etenkin meidän kuopus on ollut aina oikea heppatyttö. En tiedä mistä kiinnostus juontaa juurensa, mutta hepat ovat olleet hänelle erityisen tärkeitä ja kiinnostavia.
Viime aikoina hän olikin parista pyydellyt, josko pääsisi taas ratsastamaan. Viikottain olemme käyneet meidän lähellä sijaitsevalla tallilla katsomassa, näkyisikö heppoja ulkona.
Kuopus oli yhtä hymyä päästessään hevosen selkään. Kypärä päähän ja menoksi.
Heppojen ja ponien lisäksi talleilla näkyi olevan muitakin eläimiä, kuten ihania kissoja, koira, lampaita ja kanoja. Tytöt leikittivät kissoja heinänkorsilla ja silittelivät niitä ihastuksissaan.
Kerhossa sai osallistua myös keppareilla ratsastukseen ja toki siellä järjestettiin myös kepparikisa. Molemmat tytöt osallistuivat ja palkinnoksi kaikki saivat pienet karkkipussit ja osa palkittiin vielä ruusukkeilla.
Tilan lampaat olivat niin lempeitä, eivätkä aristelleet lainkaan. Yksi lampaista heilutteli vinhasti häntäänsä, kun sitä siliteltiin ja taputeltiin. Aivan ihana. Olisin voinut jäädä vaikka koko päiväksi näiden kanssa.
Ohjelmaan kuului myös ponin talutusta, ritariratsastusta, ja vielä lisää talutusratsastusta. Tytöt tykkäsivät kyllä todella paljon. Hienoa, kun pääsi näin monta kertaa hevosen selkään ja vielä taluttamaankin. Kyllä huomasi tyttöjen kasvoilta sen leveän hymyn ja iloisuuden tästä päivästä. Tänne tullaan vielä uudelleen ja luultavasti tästä tulee ihan uusi harrastus tytöille.
Nyt odotellaankin innolla seuraavaa kertaa.
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa!


























